7 Haziran 2018 Perşembe

Eskişehir Kamp Sazova Parkı

Eskişehir Tren Yolculuğu

Çanakkale kamp maceramızdan sonra sırada Eskişehir var. Her zaman otostopla gittiğimiz kamplara bu sefer bir değişiklik olsun dedik ve uzun zamandır tecrübe etmeyi istediğim tren yolculuğunda karar kıldık. Büyük bir heyecanla Basmane - Eskişehir tren biletlerimizi aldık. Ancak her yolculukta aksilikler olur tabi. Biz de yolculuğumuzun tuzu biberi diyeceğimiz aksilikler yaşadık. Maalesef benim yüzümden trenimizi son anda kaçırdık ve arkasında usulca gidişini izledik.

Tren Yolculuğu İzmir Eskişehir

Not: Yanınızda tahammülsüz bir arkadaşınız olunca zorluklarla baş etmek pek kolay olmuyor.

Tabii ki buradan geri dönmeyecektik. Treni Manisa 'da yakalayabileceğimizi düşündük. Bu yüzden otobüsle Manisa’ya gidip ardından taksiyle gara gittik ve trenden önce oradaydık. Tren yolculuğunun verdiği zevk bambaşka, o treni orda yakalamak ayrı bir mutluluktu bizim için.

Eskişehir'e geldikten sonra ilk nereye gideceğimiz ile ilgili bir plan yapmamıştık ancak karnımızdan gelen çığlıkların yol göstericiliğiyle en yakın yerde kahvaltı yapmaya karar verdik. Ne yazık ki çok erken gittiğimiz için birçok yer kapalıydı. Garsonlardan önce gittiğimiz kafeden ise geri döndürülerek yürümeye başladık. Eskişehir her ne kadar öğrenci şehri olsa da otostop kültürünün pek yaygın olmadığını tecrübe etmiş olduk.

Sazova Parkı

Masal Şatosu
    Kahvaltımızı yaptıktan sonra ilk durağımız Sazova Parkı oldu. Burada öncelikle meşhur Masal Şatosunu ziyaret ettik. Cüzi bir ücretle girebileceğiniz şatonun içerisinde çocuklar için anlatılan masalların yanı sıra bir restoran ve bir hediyelik eşya dükkanı bulunuyor. Onun dışında ne yazık ki  gezebileceğiniz yer bir balkonla sınırlı.

Masal Şatosundan sonra tabelaları takip ederek gittiğimiz Nuh'un gemisi bizim için tam bir hayal kırıklığıydı. Beş kişinin bile zor sığabileceği neden yapıldığını çözemediğimiz bir yapıydı bu yüzden fotoğrafını bile çekme duymadık.

Orada yaşadığımız hayal kırıklığıyla adı Korsan Gemisi olan gemi buradan daha güzel olamaz diyerek vazgeçmek üzere iken Korsan Gemi'sini karşımızda bulduk

Burası da çok büyük olmasa da kendine çeken bir tatlılığı ve renklendirdikleri kenarına yapay şelale koydukları küçük bir göleti vardı bu manzarada fotoğraflar çekinmek, kamarayı ve güverteyi gezip oradaki çanı çalmaktan zevk alacağınızı düşünüyorum.

Sazova Parkı

Daha sonrasında Hayvanat Bahçesi'ne doğru yürürken çocuklar için yapılmış bilim parkı ise gerçekten dikkatimizi çekti. Burada çocuklara basit fizik kurallarını interaktif olarak öğretmeyi amaçlayan parkta biz de çocuklar gibi eğlenmeyi ihmal etmedik  tabi ki.

Ve artık Hayvanat Bahçesi'ne geldiğimizde gerçekten çok yorgun olmamıza rağmen buradaki hayvanların sevimliliği karşısında tüm yorgunluğumuzu unuttuk ve gezmeye doyamadık. Yemyeşil ve kocaman bir alana yayılmış olan bu güzelliği gezerken daha önce bilmediğimiz birçok hayvanla biz de burada tanışmış olduk.

Hayvanat Bahçe'sinin içerisinde bulunan Sualtı Dünya'sını ise kesinlikle görmeden geçmeyin derim. Kendinizi gerçekten balıklarla iç içe hissedeceğiniz bu yerde huzur buluyorsunuz. Zaten denize âşık biri olarak şahsen ben buradan hiç çıkmak istemesem de hava kararmadan önce kamp yeri bulmamız gerektiği için ayrılmak zorunda kaldık.

Eskişehir Kent Ormanı Çadır Kampı

Sazova Parkından çıkmadan önce   son durağımız ise Bilim       Deney Merkezi oldu. Burası aslında birçok şehirde görebileceğiniz değişik deneylerin yapıldığı bir bina. Çalışanların üsluplarından pek hoşlanmasak da deneyleri yaparken gayet eğlendik. Özellikle çocuklu aileler için kesinlikle tavsiye edeceğim bu merkez birçok yer gibi 18.00 de kapanıyor. Bu yüzden burada da çok oyalanmadık. Burada asıl görmemiz gereken yerin Uzay Evi olduğunu öğrendik. Uzay Evi içerisinde belli seanslarda tam kubbe şeklindeki ekranda oldukça gerçekçi değişik sunumlar izleyebiliyorsunuz. Ancak biz ne yazık ki bu seansları kaçırdığımız için buraya giremedik.

Orman Çadır Kampı
Eskişehir Kent Ormanı
  Sazova parkından çıktıktan sonra Osmangazi Üniversite’sinin önünde bir süre otostop çektikten sonra sonunda kamp yapacağımız Kent ormanına geldik. Ormanda uygun bir kamp yeri bulduktan sonra eşyalarımızı çalıların arasına gizleyip alışverişe çıktık. Bu yüzden döndüğümüzde hava kararmıştı ve çadırlarımızı kurmakta hayli zorlandık. Ama sonrasında gece ağaçların dallarının sallanması ve bazı hayvanların sesleriyle gerçekten mükemmel bir uyku çektik. Bu benim ormanda yaptığım ilk kamp olduğundan ve biraz da Eskişehir kent ormanından inen yaban domuzlarını konu alan haberlerden dolayı belki başta birazcık korkmuş olabilirim. (Sevgili kızlar burada beni anlayacağınızı tahmin ediyorum ki zaten orada asıl sebep korkmak değil sadece naz yapmayı seviyoruz 😉) Erkek arkadaşım biraz çenemi çektikten sonra benim için mükemmel bir kamp deneyimi olduğunu söylemeliyim. Sabah çadırın kapısını açtığımızda ormanın verdiği huzurla uyanmanın hissi ise bambaşka bir şey.

Sırada ki durağımız ise Bursa, çok kısa süre içinde sizlerle olacak.